Sei qui Home » Cultura Tradizioni Folclore » Mezza Quaresima » Il Testamento della Vecchia 2024

Il Testamento della Vecchia 2024

Ol testamènt de la Ègia 2024

Ol Rasgamènt del dumelaintequàter

 

IL RASGAMENTO DEL DUEMILA E VENTIQUATTRO

Ol disàster che s’ pöl vèd: tròpe dòne spèss i mör per resù Bórgh de Bèrghem, vài, paìs; gh’è riàt mèsa Quarésma e la zét la gh’à l’invìs de möes fò e de stà mia férma. A l’è ‘l tép del Rasgamènt. Mè brüsà ergót che stuna, ma l’è crüd ol argomènt che l’colpés ògne persuna.

M’ gh’à denante, ciàr e nèt, ròbe che fà mal al cör. de prepotènsa che ü quach mas-cc i sènt de iga e i agés co la violènsa cóntra i dòne. Ma s’ pöl miga!

 

Però adèss basta fà sito perchè nótre m’ sé stöfade.   Sta realtà la dà ‘l dirito de rasgà sèrte boiade!             A l’è ergògna tègn in bal öna ròba de brüsà.                Ol sistéma patriarcàl mè rasgàl sènsa pietà.

 

L’è passàt ol “Medioevo” quando i s-cète picinine s’i obligàa a zögà a fà i mame de pöòcc e bamboline. Invéce ai mas-cc la machinina, ‘l s-ciopetì per fà la  guèra, soldatì, bicicletina, fà la lòta, borlà ‘n tèra.

 

Gh’éra öna gran diferènsa tra fradèi e soreline: lur zà pié de prepotènsa, i ótre zà di bràe donine, i ‘mparàa a dàs de fà: trà sö ‘l lècc e stà ‘n cüsina e pò la maternità dòpo ‘l tép de signorina.

 

L’éra póch consideràt ol valùr de mèt al mónd. Gh’éra prima ‘l patriarcàt; ‘l pòst di dòne per segónd.           Per fortüna ültimamènt, a gh’è stacc l’evolüssiù.         A m’sé töcc piö sö l’atènt e m’té d’öcc la sitüassiù.

 

A l’vé ‘n cör de domandàs: érel mèi ol tép de iér o sircà de migliuràs: èss bràe òm e mia braghér? Per tirà la conclüsiù e iga piö de lömentàs s’gh’à de fàssen la resù: i òm i gh’à de stà ‘ndré ü pass.

 

Lassà ai dòne la cültüra e pò a’ ‘l tép del diertimènt, ai doér giösta misüra, ‘l patriarcàt al rasgamènt. Bande, car e mascherine, i coriàndoi, l’alegrìa. E pò i manche gna dò rime: nótre dòne m’ mòla mia!

Ciao a töcc

                                         Anna Rudelli

 

Borghi di Bergamo, valli, paesi; è arrivata mezza Quaresima e la gente ha la voglia di muoversi e star mai ferma. È il tempo del Rasgamento. Occorre bruciare qualcosa che stoni ma è crudo l’argomento che colpisce ogni persona.

Abbiamo dianzi, chiare e nette, cose che fanno male al cuore Il disastro che si può vedere: troppe donne spesso muoiono per ragioni di prepotenza che qualche maschio sente d’avere e agisce con la violenza contro le donne. Ma non si può!

Però adesso basta far silenzio perché noi ci siam stancate. Questa realtà dà il diritto di rasgare certe boiate, È una vergogna tenere in ballo una roba da bruciare. Il sistema patriarcale bisogna rasgarlo senza pietà.

È passato il Medioevo quando le bimbe piccoline si obbligavano a giocare a far da mamme a bambolotti e bamboline. Invece ai maschi le macchinine, il fuciletto per far la guerra soldatini, biciclettina, fare la lotta, cader per terra.

 

C’era una gran differenza tra fratelli e sorelline: loro già pieni di prepotenza, le altre già delle brave donnine imparavano a darsi da fare: fare il letto e stare in cucina e poi la maternità dopo il periodo di signorina.

 

Era poco considerato il valore di procreare. C’era prima il patriarcato, il posto delle donne per secondo. Per fortuna ultimamente c’è stata l’evoluzione. Siamo tutti sull’attenti e teniam d’occhio la situazione.

 

Viene a cuore di domandarsi: era meglio il tempo di ieri o cercare di migliorarsi, esser bravi uomini e non malvagi? Per tirar la conclusione e non aver più da lamentarsi s’ha da farsene una ragione: gli uomini devono stare indietro un passo.

Lasciare alle donne la cultura e anche il tempo del divertimento ai doveri la giusta misura, al patriarcato il rasgamento. Bande, carri e mascherine, i coriandoli, l’allegria. E poi non manchino neanche due rime: noi donne non molliamo!

Ciao a tutti!

                                         Anna Rudelli

 

REGISTRO UNICO NAZIONALE DEL TERZO SETTORE DI REGIONE LOMBARDIA

DETERMINAZIONE DIRIGENZIALE COMUNE DI BERGAMO

CONSIGLIO CORONA & SENATO DUCALE

SENATO DUCALE

CONSIGLIO DELLA CORONA

Il contenuto di questo sito internet se non diversamente specificato è Pubblicato sotto una Licenza
Creative Commons

DUCHI DEL DUCATO

SCUOLA DI DIALETTO

NEWS

EVENTI DEL DUCATO

Vai in Alto